~¤ô¦¦§¦¦ô¤~ منتديات شارع الحب~¤ô¦¦§¦¦ô¤~

الرئيسيةالتسجيلمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءدخول
لقد توفى ايلى رحمة الله بسام صاحب هذا المنتدى فيجب الدعاء له بالرحمه

شاطر | 

مذكرات حرامى سابقا ..حلقات مسلسله

كاتب الموضوعرسالة
sosta
رئيس مجلس اداره المنتدى
رئيس مجلس اداره المنتدى

ذكر
انت بتشتغل ايه /بتحب ايه : مدير المنتدى
الاوسمه :
sms : المنتدى اتعمل علشانك و مشاركتك هى من تصنع احترامك فى المنتدى
  :
نقاط التميز :

مُساهمةموضوع: مذكرات حرامى سابقا ..حلقات مسلسله   الخميس 25 ديسمبر - 23:07

اللص

أنا أسمى( نيمو) المهنه : حرامى ..مسجل خطر سرقه ونشل ونصب وأحتيال وتزوير وبلاوى تانيه كتير
عمرى 35سنه بالتمام والكمال ..الحاله الأجتماعيه حاليا متزوج.. مطلق سابقا لعدد لابأس به من الستات..الأولاد كتير ما عرفش عددهم.. لى أطفال وزوجات فى مختلف المحافظات ..وده يرجع إلى شكلى الوسيم ..لو شوفتونى مش ممكن تقولوا عليا حرامى..وده كان بيساعدنى كتير فى عمليات النصب والزواج عندى ثلاثة سوابق فقط وده يرجع لشطارتى
أنا كتاب كبير ملىء بالقصص والحكايات منها المبكى ومنها المضحك ومش عارف أبدأ منين ..قلت أبدأ من البطاقه الشخصيه الحقيقيه لأنى عندى أكتر من خمسين بطاقه مضروبين بمختلف المهن والأسماء ..قعدت كتير أبحث عن بطاقتى الحقيقيه
حتى وجدتها أخيرا

الأسم : نبيل فوده الأخرس ..المهنة : طالب بمدرسة ...الثانويه

تاريخ الميلاد 20 –12—1973 ياه تصدقوا أن عيد ميلادى النهارده.. بلا خيبه هو أللى مثلى يعرف عيد ميلاد
العنوان : 9 حارة قواوير بالسيده زينب/ القاهرة
والدى الله يرحمه كان أكبر حرامى أو شيخ منصر فى المنطقه كان نسله بنات من زيجاته العديدة.. عامل كده زى وحش الشاشه فريد شوقى كان بيشبه له كتير فى خلفته وخلقته وكان فلمه المفضل (جعلونى مجرما) عندما يشاهده يبكى
حتى شرفت وأكون أول وآخر أولاده الذكور من فرحته بي عمل ليله لأهل الله وقرر تطوير المهنه( فأصبح نصاب فقط ) وربانى على الأمانه والشرف والحلال والحرام !!
فأدخلنى المدرسه وتعلمت حتى وصلت للثانويه العامه وكنت فيها من المتفوقين وكان يضرب بى المثل فى الأدب والأحترام ..لا أعرف ماذا يعمل أبى ومن يأتى لنا بمصاريفى أنا وأمى وأخواتى البنات..سألته عن المهنه وأنا بأكتب أستمارات الثانويه العامه قال لى أكتب تاجر ولا أقولك أكتب رجل أعمال أحسن..يعنى أيه رجل أعمال يابه..أنا سمعتها كده ولى أصحاب أسمهم كده..بلاش خليها أستيراد وتصدير ..ياوالدى أستيراد أيه وتصدير أيه..وبعدين معاك يابلبل ..أكتب أللى يعجبك..أكتب حرامى علشان ترتاح هههههههه ههههههه
توفى والدى فجأة عام 1991 من 17 سنه لأبدأ حياة جديدة فى عالم الجريمه والأجرام ..تركت المدرسه وتفرغت لأدارة مملكة أبى ..تعلمت على أيد اكبر محترفي السرقة والنشل وتفوقت عليهم أستهوانى النصب ففيه قمة الذكاء ..تعلمت فتح الخزائن أخذت كورسات مكثفة على أيدى خبراء التزوير..بعد عشر سنوات أصبحت مؤهلا لكى أدير عصابه محترمه
فتحت مكتب فخم فى نص البلد لخدمات رجال الأعمال ..تعرفت من خلاله على نوعيه أخرى من الحراميه ..ودخلت طبقة الحراميه الشيك وهذا ما ساعدنى عليه شكلى وذكائى ومعارف أبى الباقين على العهد والذين أوصاهم عليا فقدموا لى الكثير والكثير..وسأسرد لكم البدايات الأولى لنشأتى
كيف تحولت من أنسان محترم متربى فى مدرسه ومتفوق إلى أنسان مجرم ومسجل خطر
أن هذا التحول يرجع إلى الحاجه والعوذ والوسط الذى نشأت فيه فوالدى( فوده الأخرس) لم يترك لنا لا أبيض ولا أسود وتركنا على فيض الكريم فهو يرزق كالطير مره فوق وعشرة تحت وكانت الحياة ماشيه ..ترك لى أبى حمل ثقيل سبع بنات وأمهم غير الأخوات البنات الغير شقيقات
الشهر الأول بعد الوفاة كانت مصروفاتنا تأتينا وأكتر وظلت تتناقص حتى توقفت تماما ..ذهبت إلى (عبده قضايا) على القهوة لأسئله على الشهريه
عبده : شهرية أيه يابنى ..دول قرشين بيلمهم الحراميه من بعضيتهم كل شهر علشان خاطر العيش والملح أللى أكلناه مع المعلم فوده وكل حى يتصرف بمعرفته
نبيل : يعنى ما فيش مكتب ولا محل ولا تجاره تركها لنا المرحوم
عبده : هههه. تجارة ومحل ..يابنى أصحى وفووق بقه ..أحنا كلنا حراميه ولاد كلب
وأبوك كان كبيرنا ..عايز فلوس تعالى أشتغل معانا وأنت وشاطرتك
نبيل : أنا أشتغل حرامى !!
عبده : فيها أيه يعنى ماهو أبوك كان حرامى وخلانك حراميه وعمامك حراميه والقهوة دى كلها حراميه والبلد مليانه حراميه.. سبق وقلنا الكلام ده لأبوك لما وداك المدرسه ..قال خليه يتعلم بكرة نستفيد من تعليمه ..الراجل مالحقش يفرح بيك ..فكر يا بنى وأنا تحت أمرك ..أشرب الشاى
نبيل : لم أفكر ..فقلت له ..أستبينا يا معلم عبده أنا تحت أمركم من النهارده
عبده : الله أكبر ..ألله أكبر( وقام بأحتضانى) ..قوم بينا نروح ع السنتر نفرحهم ويحتفلوا بيك
نبيل : سنتر أيه ؟؟
عبده : سنتر عايده للأخلاق الحميدة... اللسكولاه يابتاع المدارس ههأ أووأ

الحلقة رقم (2 )

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://lordsosta2009.alafdal.net
sosta
رئيس مجلس اداره المنتدى
رئيس مجلس اداره المنتدى

ذكر
الاوسمه :
  :
نقاط التميز :

مُساهمةموضوع: رد: مذكرات حرامى سابقا ..حلقات مسلسله   الخميس 25 ديسمبر - 23:09

الحلقة رقم (2 )

سنتر عايده

المعلمه عايده عالمه قديمه من عوالم الأفراح أعتزلت المهنه بعد أن كبرت فى السن وزاد وزنها وأصبحت غير قادره على هز البطن والوسط وهى صديقة وفيه لطائفة الهبيشه والحراميه الذين كانوا لها السند واليد الغليظه فى الوقوف أمام المساطيل ومخمورى الأفراح البلدى أستقبلتنا فى حفاوة بالغه
عايدة : أهلا بالغالى أبن الغالى ..تعالى هنا جنبى ..بسم الله مشاء الله يحرسك لشبابك ..أنت بلبل
نبيل : أيوه ياست عايده
عايده : عايزاك تبقى واد عتره زى أبوك ومتكسفناش ومن بكره يا حبيبى تلبس وتتشيك وتجيلى على سنجة عشره حتنزل فى سبوبه صغيره على قدك ..(وتنادى على أحد مساعديها ) واد يامشرط بلبل معاك من بكره هو والبت( ثومه ) عايزاك تاخد بالك منه وتعلمه الشغل على أصوله..(ثم تخرج من صدرها كيس النقود)

خلاص يابلبلتى خد القرشين دول علشان تشيك نفسك على الآخر
نبيل: حاضر يامعلمه ..بس أعرف أنا حعمل أيه

عايده : حيفهمك مشرط على كل حاجه ..يا حلاوتك يا جمالك ..الواد ده بكره حيبقى
أحسن واحد فيكم يا حراميه يانوار

يخرج نبيل من عند عايده ويمر على محلات نص البلد ليشترى أفخر الثياب والمبلغ المتبقى يعطيه لأمه ليساعدها على مصاريف البيت
وفى الميعاد والمكان المحدد يتقابل مع المشرط وثومه وباقى النشالين ..ثومه شابه جميله لا يتعدى عمرها عن 18 عاما ترتدى أحدث خطوط الموضه التى تظهر مفاتنها ليسيل لها لعاب أى شاب ..وشرح لهم المشرط خطوات العمليه

وهى تتلخص فى صعودهم أتوبيس أمبابه من موقف العتبه وفى زحمة الأتوبيس يحتك أحد رجال مشرط بثومه فيتعارك معه نبيل وتتدخل باقى العصابه فى المعركة
ويشدون معهم الركاب لتنشب معركة كبيرة داخل الأتوبيس المزدحم ويقوموا النشالين بتقليب الركاب وتنتهى المعركه بطلب نبيل وثومه النزول فى أقرب محطه
ثم الأنتقال لميدان رمسيس لأعادة الخناقة المفتعلة مرة أخرى ثم ميدان العباسيه ثم الحسين .وهكذا حتى تتجمع معهم حصيلة أو غلة اليوم ويتقابلوا جميعا عند عايده
فى آخر النهار لتوزيعها بمعرفتها فكل واحد يأخذ نصيبه حسب الدور أللى قام به والأقدميه فى المهنه والباقى يحفظ عند عايده تأمينات أجتماعيه وبدل ضيافه

كانت هذه أول عمليه مع طائفة النشالين تعلمت من خلالها خفة اليد وأستخدام الموس لشق الجيوب ..وأستمر هذا الحال لمدة أسبوع ثم أنتقلنا إلى قطارات الضواحى ومترو الأنفاق ثم مواقف السرفيس للأقاليم فى أيام الخميس والجمعه
لحد هنا كنت أقوم بدور الكمبارس مع ثومه حتى سقط أثنين من التشكيل فقامت عايده بتعديل بسيط وهو دخولى مع النشالين لأقوم بدور التعميه للمساعده فى نشل الزبون بواسطة الأحتكاك بالركاب بالضغط على القدم أو تخبية نظره بجرنان أو دفعه على أحدى السيدات أو البصق على ملابس الضحيه والأعتذار والأصرارعلى مسح ما علق به ثم يقوم النشال بباقى العمل
تعرضنا أكثر من مره للقبض علينا فكانت المطاوى والسنج هى سلاحنا لأرهاب الركاب لنتمكن من الهرب

وبعد ئلائة أشهر من هذه التجربه المريرة والمواقف الخطرة التى نتعرض لها نقلتنى عايده إلى فئة الخطافين لما أتمتع به من قوة بدنيه ورشاقه ومعرفتى بسواقة الموتوسيكلات وكانت الوقعة الأولى عندما قمنا بخطف شنطة أحدى السيدات فى مدينة نصر فأنقلب بنا الموتوسيكل وتجمع المارة لننال علقه لم أنالها فى حياتى فأستسلمت لهم بعد أن أصيبت ساقى بجرح كبير وعدم قدرتى على الجرى وتمكن المارة من تسليمى أنا وزميلى إلى قسم البوليس لأشاهد مالم أشهده فى حياتى من ضرب وسب والنوم على البلاط حتى تم أحالتنا للنيابه للتحقيق وتحيلنى النيابه إلى محكمة الأحداث لعدم أكتمالى 17 سنه وكان فى أنتظارى المحامى الذى أرسلته عايده للدفاع عنى وعن زميلى
وحكمت عليا المحكمه بسنه أقضيها فى الأصلاحيه رأفة بحالى وصغر سنى وأنها السابقة الأولى

======
الحلقة رقم (3 )

فى الأصلاحيه

sosta
رئيس مجلس اداره المنتدى
رئيس مجلس اداره المنتدى

ذكر
الاوسمه :
  :
نقاط التميز :

مُساهمةموضوع: رد: مذكرات حرامى سابقا ..حلقات مسلسله   الخميس 25 ديسمبر - 23:10

الحلقة رقم (3 )

فى الأصلاحيه

نبيل فوده الأخرس

فى الأصلاحيه

فى الأصلاحيه أختلطت مع المجرمين الذين هم من سنى وتعلمت منهم مالم أتعلمه فى سنتر عايده وحفظت لغة المجرمين والرموز والأصطلاحات المتداوله بينهم
وكان لى صديق فى هذه الأصلاحيه هو مصطفى سامبو كان أسمر من أب سودانى وأم مصريه وتركهم أبوه وولى هاربا إلى بلده وتشرد الأولاد فى الشوارع وتزوجت الأم وتربى سامبو تحت الكبارى وفى الحدائق العامه حتى تم القبض عليه وهو يسرق فى سوق الخضار ويقضى معى فترة الأصلاح وسنخرج سويا فى نفس الشهر وكان له فضل كبير فى تعليمى أساليب جديده فى النشل وكيف أستخدم المطواة للدفاع عن نفسى
كانت أمى تزورنى فى المناسبات ومعها بعض من أخواتى البنات

نبيل : أزى الحال يامه عامله أيه وبتصرفى منين ..
أم نبيل : عايده بتساعدنا وعندك أختك( سعاد) و(نحمده) بيشتغلوا فى مصنع شربات فى المطريه
والحال أهو ماشى ..المهم أنك تاخد بالك من نفسك وأتعلم لك صنعه تقدر تشتغل بيها بعد ماتخرج من هنا
نبيل : صنعة أيه يامه هنا ما بنتعلمش غير الأجرام والبهدله ..هانت كلها شهرين وأخرج وربنا يعدلها المهم خلى بالك من نفسك ومن أخواتى البنات
وتمر الأيام بطيئه وأتخرج من الأصلاحيه ومعى شهادة معتمده من مؤسسة الأجرام

الأجرام
ولم أجد غير السنتر وعصابات عايده ...أشترك فى العديد من العمليات وأثبت كفائه وسرعه وخفة يد وأصبحت من المبتكرين لأساليب جديده فى النصب والأحتيال
وصعد نجمى عاليا فى سماء الأجرام بعد سنتين من الشغل مع عايده ولكن دوام الحال من المحال لم يتركنى معاون المباحث فى القسم فى حالى وأصبحت من المشبوهين فى أى عمليه سرقة تقع فى دائرة القسم وأحجز بالأسبوع والأثنين وأدخل طوابير العرض أمام الضحايا وأرحل كعب داير لبعض المحافظات وما أدراك ما هو الكعب الداير حتى أسودت الدنيا فى عينى لايمر يوم أو أثنين ألا وأجد من يطرق باب بيتنا فى الفجر ليسوقنى إلى مصير مجهول لا أعرف هل أخرج منه متهم أو برئ
فقررت أن أترك هذه المنطقه وأغادرها إلى الأسكندريه لألجأ إلى أصدقاء

التخشيبه والأصلاحيه وأضرب بطاقه جديده بأسم طالب بكليه هندسة الأسكندريه وأختفيت فى شقه مفروشه.. و أخرج يوميا وأنا أحمل فى يدى بعض الكشاكيل ومسطره حرف T وأصبحت محل أعجاب العديد من بنات الأسكندريه والأقاليم وأصبح مكانى المفضل كافتريات الجامعة لأحصل على صيد ثمين ..وظللت على هذا الحال أتنقل من بنت إلى بنت ومن سيده إلى سيده فمنهم من تزوجت زواج عرفى كما هو المتبع مع طلبة الجامعة لآخذ متعتى وماتحمله ضحيتى من مصاغ وأموال وأختفى لأظهر فى أماكن أخرى حتى قابلت ( زهيره )فى محطة ترام الرمل

=========

الحلقة رقم (4)

زهيره حبى الأول

\

sosta
رئيس مجلس اداره المنتدى
رئيس مجلس اداره المنتدى

ذكر
الاوسمه :
  :
نقاط التميز :

مُساهمةموضوع: رد: مذكرات حرامى سابقا ..حلقات مسلسله   الخميس 25 ديسمبر - 23:12

اوعى حد ير يا جدعان لحد ما اجيب بقيت القصه

sosta
رئيس مجلس اداره المنتدى
رئيس مجلس اداره المنتدى

ذكر
الاوسمه :
  :
نقاط التميز :

مُساهمةموضوع: رد: مذكرات حرامى سابقا ..حلقات مسلسله   الخميس 25 ديسمبر - 23:18

الحلقة رقم (4)

زهيره حبى الأول

..كانت جميله كالبدر ورقيقة كالنسمه وجهها صبوح وفى عينيها الزرقاوتان حزن دفين وهى تحتضن كشاكيل المحاضرات فى طريقها للجامعة وكانت أول تجربة لى فى الحب من أول نظره..فأستحضرت خبرتى فى التحايل للتعرف عليها ولم يكن فى فى نيتى الغدر و لأفتح معها الحوار التالى
صباح الخير يا آنسه القلم ده لقيته واقع وراكى
زهيرة :لأ...القلم ده مش بتاعى شوف واقع من مين؟
أنا شايفه وهو بيقع منك شوفيه كده كويس
زهيرة : القلم ده مش بتاعى
ياربى طب أعمل أيه فيه دلوقتى وأنا ورايا محاضرات مش فاضى
زهيرة تنظر إليا فى أستغراب : لمانركب الترام أبقى نادى على أللى ضايع له قلم
فكره والله كتر خيرك يا آنسه
أدخل فى الزحام لأحجزمكان لى ولزهيرة وأشاور لها بالجلوس بجانبى
زهيره تجلس بجانبى: متشكره قوى ..كتر خيرك
برضه أنا ليه أخوات بنات زيك فى الجامعه( قال جامعه قال ) ..ويصعب عليا قوى بهدلتهم فى المواصلات
ويستمر الحديث على أستحياء وأودعها وهى نازله من الترام أمام كلية التجاره
أواظب على الحضور يوميا لمقابلة زهيرة على المحطة وأجدها تنتظرنى وتترك أكثر من قطار لنركب سويا وتوطدت علاقتى بها لأعزمها على مشروب فى كافتريا الكليه ونجلس سويا نتبادل أطراف الحديث وأصارحها بأعجابى وحبى لها من أول نظره..فتطرق قليلا إلى الأرض ثم تنظر لى نظرة ملائكيه حالمه
زهيرة : وماذا بعد الحب
نتفق على الزواج بعد التخرج
زهيره : بس أنا ما عرفش عنك حاجه..أحكى لى شويه عن نفسك وعن عيلتك
بكره حتعرفينى كويس ونسجت لها قصه من قصص الأفلام العربى بأن أبى عمده وأنا الوارث الوحيد لأطيانه وفدادينه ويريد أن يزوجنى بنت عمى وأنا مش راضى وبمجرد التخرج سأقوم بالتقدم لخطبتك
وتلمع عيناها الزرقاوتان وتطفو على وجهها أبتسامة الرضا والحب وكنت أقول فى نفسى ليتنى كنت كما قلت وأعيش عيشه نظيفه طاهره مع حبيبة قلبى ..فعلا الحب بيغير طبيعة الأنسان ..وأستمرت قصة حبنا لمدة ثلاثة شهور توقفت فيها عن السرقة والنصب وأصبحت لا أملك أيجار الشقة المفروشه فلجئت إلى أصدقاء المهنه وأستدنت منهم وأصبح منظرى بينهم غير الذى رسموه لى وأصبحوا لا يسلفونى حتى جاء لى( سلامه الفص)
سلامه : أسمع يانيمو أللى أنت بتعمله ده ما يرضيش لا عدو ولا حبيب..أيه أللى جرى لك ..شغل ومابتشتغلش وكمان رامى الهلب ومبلط فى الخط وبتاخد وما بتديش .. لو أعتزلت قلنا وأحنا نعملك ماتش أعتزال ..بس حتروح من البوليس فين يا حلو حتفضل كده مشبوه طول عمرك ..أستهدى بالله كده وبطل الهبل بتاعك ده فقدامنا مصلحه صقع لو عملناها سويا.. العمليه حتبشبش معانا قوى وحتبقى ميت فل وعشره ..قولت أيه لو موافق قوم بينا الساعة دى نقابل بقية الشله مش موافق تبقى أنت من سكه وأحنا من سكه ياسى روميو
ياه الحراميه يبيعوك كده بالساهل لو مفيش وراك رجاء ..أخص عليكم يادون يا لمامه
ماشى يا عم سلامه يافص ..أنا أللى كنت بخطط ييجى عليا اليوم أللى بنفذ تخطيط غيرى معلش يا زهر ..أنا برضو نيمو ملك التخطيط
سلامه : نعملك أيه يا نيمو ماهو أنت عايش لى دور الواد الحبيب آلهى ينعل أبو الحب وسنينه..روق كده ويلا بينا نروح للرجاله

sosta
رئيس مجلس اداره المنتدى
رئيس مجلس اداره المنتدى

ذكر
الاوسمه :
  :
نقاط التميز :

مُساهمةموضوع: رد: مذكرات حرامى سابقا ..حلقات مسلسله   الخميس 25 ديسمبر - 23:22

الحلقة رقم (5)

عوده إلى اللمان

أنا: الخطه دى مش مظبوطه والمعلومات مش كافيه عن الفيلا والحراسه ومكان الخزنه ..وعدد الرجاله كتير أنا مش عايز غير ثلاثه فقط أحنا رايحين فرح
سلامه : نقلل الرجاله ماشى.. وأحنا مراقبين الفيلا أكتر من شهر
أنا :حد فيكم دخلها يا فالحين
سلامه : ما عرفناش ندخلها ..ودلوقتى مفيش وقت للكلام.. مفيش غير قدامنا يوم واحد بس وأصحابها يرجعوا ومش عايزين تضيع منا الفرصة
- بقول أيه ياسلامه الشغلانه دى خطره وممكن نروح فيها كلنا
سلامه : خلاص يا فلانتينو بلاش تشترك معنا وكل واحد يروح لحاله وسيبنا أحنا نشوف شغلنا وربنا يسترها معانا
أنا :ماشى يامعلم سلامه ننفذ خطتك واللى يحصل يحصل وذنبكم على جنبكم

تنفيذ الخطه

المكان الساحل الشمالى ..الوقت الساعة الثالثه بعد منتصف الليل ..نتسلق سور الفيلا وننزل بالحديقه الخلفيه ..نتسلل من شبابيك الحمامات والمطبخ ..نصعد إلى الدور الثانى حيث غرف النوم ..نعالج الخزنه ونفتحها بصعوبه ونستولى على مابها من أموال ومجوهرات..
جميع الترتيبات تمت على أكمل وجه وعندما بدأنا فى النزول من الدور التانى للخروج من حيث دخلنا تضاء الأنوار ونجد أنفسنا محوطون بالبوليس ونحن متلبسين ومعنا المسروقات ونشحن فى البوكس كلنا بربطة المعلم إلى مديرية الأمن ..ينظر إليا سلامه فى أسى ولسان حاله يقول معلش أنا السبب ..لكن بعد أيه فقد وقعنا فى كمين منصوب لنا ببراعه..ونحال مكبلين إلى محكمة الجنايات ومنها إلى سجن الحضرة لتنفيذ الحكم الصادر علينا بالحبس والشغل لمدة ثلاث سنوات..وتخرج صحف الصباح بمنشيت رئيسى فى صفحة الحوادث

( القبض على تشكيل عصابى يتزعمه طالب بكلية الهندسه )

وتمر الشهور وفى موعد الزيارة أسمع أسمى الذى أنتحلته للحضور ضمن طابور الزياره لأ جد أمامى زهيرة وهى واقفة أمامى وجها لوجه خلف السلك وهى تبكى
فلم اتحمل الموقف فبكيت معها ..بكيت على حظى العاثر بكيت على أيامى ..بكيت على مافعلته من حرام ..بكيت على حبى وأملى الوحيد وهو ينهار أمامى وأفضح أمامها وتظهر حقيقتى كنت أتمنى الموت قبل أن أقف هذا الموقف وأرى دموع حبيبتى ونظرة الحزن والعتاب
زهيره من خلال دموعها : سأنتظرك حتى آخر يوم فى عمرى
صعقت لكلماتها وأوقعتنى فى دوامه ليس لها قرار..
أنا ما أستحقش منك هذا الحب ..أنا يازهيره حرامى
زهيرة : ما تقولش على نفسك كده أرجوك ما تقتلنيش ..أنا لم أحب أحد قبلك ولا بعدك ..أنت حبيبى ودى أزمه وحتعدى
- أخبط رأسى فى السلك : أرجوكى كفايه ..أنا حرامى ..حرامى ..حرامى مش عايزك تيجى هنا تانى ..أنسينى ..أنسى أنك شوفتينى أو عرفتينى ..أرجوكى أمشى دلوقتى
زهيره : قبل ما أمشى عايزه أسألك سؤال بس وحياة أغلى حاجة عندك تجاوبنى بصراحه ..أنت كنت بتحبنى ولا كنت بتمثل عليا الحب
- أنا لم أحب ولن أحب غيرك يازهيرة
زهيرة تبتسم لأول مره وهى تمسح دموعها : الحمد لله ..أنا كده حستناك إلى الأبد
- لا..لا ..ماتعذبنيش أكتر من كده ..مش قادر ..أنا حرامى ..حرامى يازهيره
زهيرة : إلى اللقاء يا حبيبى ومصيرنا نتقابل فى يوم من الأيام لنحقق حلمنا
أنا :مجنونه ..مجنونه ..مجنونه

الزيارة أنتهت

المرأة عندما تحب لا تنظر أمامها أو خلفها وتسير وهى مغمضة العينين لمصير ربما ينتهى نهايه سعيدة أو نهايه مؤسفه ولا تتراجع عنه أبدا.. مسكينه حواء فمرآة الحب عندها عاميه وطرشه وهاطله

مذكرات حرامى سابقا ..حلقات مسلسله
صفحة 1 من اصل 1